Czym są reklamy display, zalety i wady

Czym są reklamy display

Z artykułu dowiecie się czym jest display marketing. W jaki sposób działa na potencjalnych klientów. Przybliżymy Wam również jakie są jego zalety i wady oraz jak ewoluował na przestrzeni lat. 

Czy naszym zdaniem display marketing może obawiać się spadku zainteresowania?

Zacznijmy od tego czym jest Display Marketing.  Jest to reklama na ekranach graficznych (głównie obrazy, wideo lub animację), mogą to być także łącza tekstowe i obrazy ruchome.  Podstawowym celem marketingu display jest zwiększenie świadomości marki oraz jej zasięgu. Z roku na rok, wzrost wartości reklam graficznych o 12% wskazuje na ciągły rozwój tego segmentu. W 2018 roku udział kampanii displayowych wyniósł 49,6%, taka tendencja utrzymuje się już od kilku lat. W ciągu roku na kampanie online trafia 4,5 mld zł, zatem na segment display została przekroczona kwota 2 mld zł.

Jedną z największych zalet banerów cyfrowych jest ich mierzalność. Możliwe jest  obliczenie konwersji reklamy displayowej w marketingu afiliacyjnym. Monitorowana jest liczba wyświetleń jak i liczba kliknięć, dzięki czemu można łatwo obliczyć i sprawdzić wpływ banerów. Warto również obliczyć współczynnik (CTR- czyli współczynnik klikalności, dzieląc liczbę kliknięć przez liczbę wyświetleń). W ten sposób możemy łatwo sprawdzić skuteczność różnych reklam, oraz wykorzystać klikalność do tworzenia kolejnych kampanii. 

Według szacunków agencji Zenith w 2020 roku znacząco wzrośnie wideo marketing, szacunkowo aż o 17%. W 2023 roku prawdopodobnie 70% przychodu z tego formatu display będzie realizowana za pomocą mobile. Trend mobile jest szczególnie istotny ze względu na zmianę, która nastąpiła w 2018 roku, gdzie liczba odsłon na urządzeniach mobilny przekroczyła te deskopowe. To bardzo ważny sygnał dla reklamodawców. Jeśli przyjrzymy się bliżej display marketingowi, łatwo zauważymy że mamy do czynienia z tzw. walką marketerów. Walka jest prowadzona o względy internautów. Marketerzy starają się wzbudzić zainteresowanie swoimi produktami, natomiast internauci są już zmęczeni oglądaniem 1800 banerów miesięcznie. Trudno się dziwić, że podświadomie ignorują bijące po oczach hasła reklamowe. W artykule “Czy content marketing jest skuteczny”  wspomnieliśmy, że już 8,8 mln polaków używa blokerów reklamowych.  Kanadyjska agencja Prestige Marketing w ubiegłym roku opublikowała infografikę porównująca współczynnik kliknięć CTR z prawdopodobieństwem wystąpienia wydarzeń życia codziennego. Wynikało z niej, że kliknięcia w baner są zdecydowanie mniej prawdopodobne niż zdobycie Mount Everestu, czy przeżycie katastrofy lotniczej. Średni współczynnik kliknięć wynosił od 0,05 do 0,4 %.

Dlaczego więc display marketing ma się dobrze? a jego wartość z roku na rok wzrasta ?

 

W reklamie display nie są ważne jedynie kliknięcia. Głównie reklama ta ukierunkowana jest na budowanie zasięgu i wzrost rozpoznawalności marki. Display marketing nadal jest najlepszym sposobem na dotarcie do grupy docelowej, oferuje bardzo wiele możliwości targetowania oraz różne rodzaje modelu emisji reklam. Dodatkowo jako, że jest to jeden z najstarszych kanałów e-marketingu, jest już na takim etapie, że rosnące budżety na kampanie marketingowe, pozwala wydawać coraz to efektywniej.

Zalety

  • Duży zakres kampanii
  • Różne grupy docelowe mogą być adresowane bezpośrednio
  • Liczne formaty reklamowe i koncepcje dla przekaźników zorientowanych na grupę docelową
  • Banery graficzne kompatybilne z aplikacjami mobilnymi
  • Efektywna wydajność, dzięki plikom cookie i innym metodom śledzenia
  • Użytkownicy są natychmiast zachęcani do zakupu
  • Budowanie wizerunku i marki
  • Lepsza świadomość marki dzięki szerszemu zasięgowi
  • Proste monitorowanie i raportowanie
  • Idealnie nadaje się do remarketingu

Wady 

  • Z powodu przeciążenia ilością reklam displayowych użytkownicy czasami stają się obojętni na banery, w wyniku czego po prostu ukrywają większość reklam. Są przeciążeni ilością informacji. 
  • Programy blokujące wyświetlanie reklam 
  • Tradycyjne banery często mają bardzo niskie współczynniki klikalności
  • Kliknięcia reklam displayowych na urządzeniach mobilnych są często losowe
  • Niektóre reklamy displayowe mogą pogorszyć wrażenia użytkownika i prowadzić do niepożądanych efektów
  • Marketing displayowy w określonych kontekstach może mieć negatywny wpływ na markę

Marketing display nadal jest jednym z najsilniejszych rynków globalnego internetu. Globalna sprzedaż wynosi 1,5 mld euro, są to sektory online jak i mobilne. W przypadku sektora mobilnego tempo wzrostu jest znacznie wyższe i wynosi około 52%. Marketing mobilny i marketing obrazu jest głównym motorem wzrostu. Dzięki postępom technologii, wprowadzeniu ruchomych obrazów, ta strategia promocyjna nadal będzie jedną z najbardziej efektywnych. Marketing display ma również szerokie pole do popisu w obszarze wirtualnej rzeczywistości.